måndag 18 april 2011

Vårhelvete.

Okej, det är vår, men man behöver inte gå bananas för en sådan trivalitet. Mina grannar är tokiga. Det spelas balkanblås på högsta volym, en hel familj har rullat ut filtar och kör grillpicknick all in utanför mitt fönster så jag får hosta av oset som bolmar in genom mina vädringsöppna fönster. Barnen skriker konstant och de få boende som sköter om dina uteplatser oljar, slipar och målar .Hela området har plötsligt väckts till liv. Visst är det skönt att slippa snö och mörker, men jag tycker ibland att hela den här vårhypen är lite overkill. Helt plöstligt måste man ut och röra på dig, helt plötsligt finns det inte fog för att ligga framför teven inrullad i en Polarvide från IKEA. Nu ska man plöstligt ha ett liv. Jag hinner inte riktigt med och blir sur istället. Sur för att behöva vara ensam. Och är man sur vill ingen vara med en. Ett jävligt jobbigt moment 22. En annan kul siffra är att jag varit singel i två år nu. Har heller aldrig varit tjockare. Härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar