tisdag 5 april 2011

Gynekologen.



Jag skulle söka på "Gynekologen i Askim", min nya favoritserie (passa på att se den innan den försvinner från Svt Play) på facebook. Då kommer det upp en person som har "gynekologen" som smeknamn mellan förnamn och efternamn bladn träffarna.

Jag undar i mitt stinna sinne: varför? En hypotes kan vara att han faktiskt är privatpraktiserande gynekolog och vill göra lite reklam för sig på facebook, men bilden stämde inte överrens med en läkare. Kanske är jag fördomsfull som drar den slutsatsen pga ett profilfoto på en solbränd ryggtavla och två maffiga biceps, fulla med ilsket svarta tribaler och annat smått och gott från tatueringsstudion på hörnet. Möjligen inser jag att man kan vara både vältränad och tatuerad som läkare (ändå envisas jag med att få de tunnhåriga och lönnfeta), men att ha en profilbild som ser ut som reklam för ett kriminelltgäng känns inte läkaretiskt. Om jag väljer att utesluta att det är en legitimerad gynekolog som valt att kalla sig förnamn gynekologen efternamn på facebook återstår ännu en besynnerlighet att avhandla: om han nu inte är läkare, vad är då syftet med namnet? Att kalla sig gynekologen kanske kan, för de som aldrig varit med om en gynekologiskundersökning, verka lite spexigt och med syftet att beskriva sig själv som någon som tror att han är kung på att slicka fitta. Kan det vara så denne tatuerade herre har tänkt? Om så är fallet måste jag göra honom besviken genom att berätta att man får inte ligga mer för att man man kallar sig gynekologen. Man får inte ligga alls. Gynekologen kan nog vara den minst sexuellaupplevelse jag haft.


Det kan ju vara så att förnamn gynekologen efternamn är en hobby gynekolog, lite som öltaxin man ringde när man var 17 och skulle på festival. Öltaxi är en man som kommer med bilen till en bestämd plats och langar svarta sopsäckar med smuggelbärs mot ett par hundringar.

Kanske har den här hobbygynekologen en liten mottagning i sin husbil och kör runt och gör ultaljud och känner kvinnor på livmodern? Och han tar endast emot tidsbokningar via facebook. Kontantbetalning, jämna pengar. Eller så är han bara en skojare som fått smeknamnet gynekologen på en fest någongång och tyckte det var ganska festligt. Nu ska jag titta på andra festliga människor som åker till Thailand och förminskar vårtgårdarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar