onsdag 6 april 2011

Sex, ormar och insekter säljer som smör i SMHIS 14 dagar av SOL prognos.

STOR UNDERSÖKNING

SÅ HAR UNGA

KVINNOR

SEX

''Vi tar för oss på ett helt annat sätt"


Dagens löpsedel på GT. Vad ska jag skriva? Till vilken målgrupp är detta riktat? Jag skulle verkligen vilja veta det. Antingen tänker man att vi "unga kvinnor som tar för oss i sängen på ett helt nytt sätt" gärna vill läsa hur härligt frisläppta och knullglada GT vill berätta för oss att vi är. Men att tjejer vågar ta för sig i sängen, vilket vi enligt GT inte gjort tidigare, blir en löpsedel visar ju bara hur jämställt vårt samhälle är. Inte vidare jämställt när det kommer till att ligga. För det skulle ju knappast stå "Så har unga män sex -vi tar för oss!". Aldrig. Så att detta på något sätt skulle vara riktat till oss brudar eller skulle fungera som någon slags feministiskt girlpower symbol är uteslutet. Kan det vara ritkat till unga killar då? Att snubbarna ska veta att FUCK vad vi brudar tar för oss? Det verkar underligt, eftersom vi antagligen ligger med unga killar (eller unga tjejer, men de är ju också inräknade i undersökningen, därav min heteronormativa infallsvinkel) behöver inte de veta hur vi tar för oss. De vet ju redan vilka vilddjur vi är. Det är mycket möjligt riktat till alla svettiga, kaffedrickande, snusande, regain inkletade, nagelbitande, snarkande, hårtarbetande medelålders och äldremän som läser GT. För inte allt för många av de männen får möjligheten att idka älskog med ett 21årigt bombnedlag (för så ser vi ut enligt GTs bilder). Är undersökningen ett fantasifoster som ska bli till erotiskafilmer (sånna där 'kvinnan har det bra' som det heter) på näthinnan på gubbarna? ELLER är det riktat till alla gamla stofiler som tycker att dagens tjejer är SLAMPOR. Det är vi. Helt klart. Vi är slampor. Vad annat kan man vara i denna översexualiserad värld?

Det måste ju finnas en målgrupp? Ett syfte? Vad är det som säljer lösnummer? Om vi tar för oss i sängen, eller på köksbordet, eller i tvättstugan eller på krogtoaletten så låt oss göra det ifred. Det har väll inget nyhetsvärde? Men å andra sidan, om "GETINGPLÅGAN" "HUGGORMSTERRORN" eller "FÄSTINGINVATIONEN" kan återkomma gång på gång varenda jävla år när folk börjat planera inför sommarsemestern så gissar jag att även detta säljer. För sex säljer ju har jag hört. Sex, ormar och insekter säljer som smör i SMHIS 14 dagar av SOL prognos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar