torsdag 21 april 2011

Då kickar vi igång påsken.

Nu har jag tagit mig till första anhalten på min påskresa till landet. Är nu hemma hos mamma och pappa. Detta har hänt: katten har fräst åt grisen som svarade med att nysa henne i ansiktet. Pappa försökte lägga kummin i ädelostpajen, mamma hann stoppa honom i sista sekunden. Den laktosfriagrädden reagerar inte som vanlig grädde, enligt min mamma och ja, påsken kan vara hotad.
Just nu håller jag mig ifrån köket, trots att jag är så hungrig att jag nästan svimmar, eftersom att gå och börja rota i kylen när det pågår högtidsförberedelser i mitt föräldrahem är förenat med livsfara.
Fortsätter att blogga, och tvätta istället samnt vänta på världens segaste syster som skyndar långsamt längs Dalslands skogsvägar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar