onsdag 6 april 2011

En förbjuden mening.

Det finns en mening som jag ofta tänker på och fnissar för mig själv. En mening som jag väldigt sällan vågar yttra men som jag egentligen hade velat haft som permanent statusrad på facebook. Jag läste den i Djungeltrummans lilla papperstidning en gång för ett par år sedan (ges djungetrumman fortfarande ut som papperstidning? Är jag så gammal så jag fortfarande tror att den ges ut eller är jag för gammal för att ha klubbkoll? Kombo. I guess.) och vad jag minns var det en föreslagen raggningsreplik. Eftersom jag sitter uppe mitt i natten, och man tycks bli något djärvare mitt i natten, med eller utan öl, vill jag nu skriva meningen som så ofta snurrar i mitt huvud. Den har varit som ett mantra de senaste åren. Till och från såklart. Men den dyker upp med jämna mellanrum. Så för er som någon gång sett mig flina för mig själv på vagnen eller skratta till på ett övergångställe kommer nu svaret på gåtan : vad har jag skrattat åt?
HUKA DIG JAG SKA KUKA DIG.

Kan vara den roligaste meningen i hela världen. Jag slår fast att så är fallet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar