torsdag 7 april 2011

Amatören.


Idag har jag släpat hem två fåtöljer från en container. Gröna 50-tals fotäljer i förjävligt skick. Först blev jag överlycklig. Sedan tyckte jag de var lite slitna. Mycket slitna. Efter det insåg jag att jag verkligen inte har någon plats för dem i min etta. Men när jag köper min sekelskiftes villa nära stan, men ändå avskild så man kan ha massa husdjur, kan det komma väl till pass i något härligt rum med fönster som man kan sitta i och gammaldags trägolv. Så slutligen kom jag på den eminenta idén att klä om fotöljerna.

Möt Hanna, amatörtapetserare.


Antagligen kommer det aldrig hända. Om det händer kommer jag köra någon freebasning med ett impulsköpt tyg som jag kommer hata efter en vecka. Jag tänker trälimsfläckar, häftklammer på häftklammer och skrynklor på fel ställen. Fort men fel är historien om min kreativitet. Läsa en bok om hur man klär om en fåtölj hade gjort det hela lättare. Men jag jobbar inte så. Möt Hanna. Amatör.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar