lördag 30 april 2011

Oh what a week

Det har varit en ganska underlig vecka, kan jag konstatera. En underlig vecka ut många avseenden. Förutom att jag har kattfight dagligen här hemma så har jag haft en väldigt rolig vecka. Pimplat vin på Bliss, druckit bärs på taket, dansat mig svettig på kårpuben, lyssnar på Veronica Maggios nya skiva och upptäckt att det finns en hel värld av katter på internet. Kanske kan veckans höjdpunkter också vara



  • att jag blivit medlem på ett kattforum. Jag jobbar på kattintresset, trots att jag lovat mig själv att aldrig bli en sådan där djurmänniska som alltid vet bäst. Sådana där som säger, utan att blinka, att man gör fel innan de ens vet vad man gör. Alla som hållit på med hästar, hundar eller har katt vet nog vilken typ jag beskriver. Om inte, så är Mia och Klara karaktären Görel ett praktexempel.

  • har klippt av mitt hår och ser ut som Jonathan Lejonhjärta fast ful.

  • jag har börjat vattna blommorna. Har en växt som levt i två veckor. Funderar på att köpa fler, Plantagen är bra har jag hört. Ni vet, först kommer katterna, sen kommer växterna, sen kommer kattkoftan, kattörhängerna, rökningen inomhus och BAM där har vi förtidspensionen.

  • jag fick ett "loppkärl" av mina föräldrar. No further comments.

  • idag på jobbet rev jag av min klänning på mitten. Min långklänning. Mitt i Slottskogen. Den gick av vid midjan. Fick knyta ihop den och se ut som en idiot resten av dagen.

  • tänker fira valborgsmässoafton med att damsuga upp all jävla kattpäls och sedan plana ut framför Arn på DVD. Så firar jag in våren. Fylla är för mesar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar