torsdag 31 mars 2011

Förstår jag dig rätt när du säger att sidorna i boken saknas?

Min frisör blev sjuk så jag får se ut som hämtad ut "Dom kallar oss mods" en vecka till. Istället för att sitta och stirra in i en 2x1 meter stor spegel med ett frisörskynke sådär tätt runt halsen att man ser ut som bara ett huvud på en kulle av tyg, bestämde jag mig för att förbereda mig inför Samtals övningen idag. Men jag stötte på patrull. Jag har nämnligen kopierat boken (ja jag skulle ladda ner en bil om man kunde, klart som fan!) men på något sätt har jag både lyckats med att missa sidor, kopiera ihop sidor som inte hör ihop och slutligen sätta allt i oordning. Så det blir bara ett förbannat bläddrande fram och tillbaka och vända upp och ner och försöka hitta på vad det egentligen skulle stå på de fyra sidorna jag missade. Men å andra sidan så är det inte svårare än att betee sig lite sinnes slött. Exempel klienten säger : jag är ledsen jag säger: när du säger ledsen, vad menar du då? klienten: jag gråter jag säger: uppfattar jag dig rätt när du säger att du gråter när du gråter när du är ledsen?` Socionomutbildningen = mindfucking på HÖG nivå. Och inte får man ligga heller. Vi ska inte ens prata om kontaktrebusar. Eller jo. Det kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar