tisdag 15 mars 2011

Att inte dricka kaffe.


Ärligt talat, att inte dricka kaffe kunde få mig att vackla. Har mått som en psykfall sen i Söndags. Sista koppen kaffe intog i Fredags eftermiddag. Har druckit te i mängder och tänkt att man kanske skulle försöka klara sig en vecka eller två utan den bruna drycken. Men jesus! Jag har sovit som en gris, i 12 - 14 timmar. Haft ångestdrömmar. Vaknat kallsvettig. Drömt om att jag ska spela teater men glömmer replikerna och publiken går hem, drömt att mitt ex kommit till mig och sagt massa livsvisdomar. Drömt och drömt. På dagarna har jag varit som ett vrak. Känt mig ensammast i världen och inte orkat göra någonting. Gått runt i en dimma och undrat som jag hamnat i en depression. Ingenting har jag orkat ta tag i. Och just det, fulast i världen har jag varit också.
Men idag betämde jag mig för att ta en kopp fattigmanskaffe (Coop Xtra brygg mellanrost 23,90:-) och oj vad jag mår bättre.
En helt ny människa.
Det är fan sjukt.


Nu ska jag åka till mitt jobb som jag gillar äckligt mycket.
Och dricka mer kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar