tisdag 22 mars 2011

Yttra dig inte!

De facto: yttrandefrihet är ofta ett argument för att få häva ur sig saker som sårar och skadar andra. Men jag tycker det är ganska pinsamt med människor som inte förstår att yttrandefrihet och respekt inte på något sätt tar ut varanda.
Jag blev nyligen vittne till en hetsk diskussion på facebook, där en person delade mig sig om problem hos sin föredetta och i dennes familj. Och det var inga roliga saker.
Jag kan förstå att man känner sig arg och sviken och mitt i detta brådmodigt vräker ur sig något i det offentligeljuset, men när tillslut den uthängdapersonens familj upprepade gånger ber upphovsmannen att sluta skriva ursäktar sig denne med yttrandefrihet! Då är man faktiskt en mycket liten människa.
Yttrandefrihet? Åh herre min G. Det är som att en läkare fick bryta sekretess med hänvisning till yttrandefriheten. Yttrandefrihet my ass!
Men jag tycker det är många som inte vet bättre.
Jag är så illa berörd och upprörd att jag tror att jag måste äta min "emegency chocolate" som står bakom en kokbok i köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar