måndag 27 december 2010

Värsttrafik

Idag stod det i metro om hur försenade spårvagnstrafiken varit procentuellt jämfört med förra året. I Gp hette det att 78 av kungsbackapendelsavgångar idag måndag är inställda pga "fordonsbrist". I en av tidningarna summerade de antalet hat grupper mot Västtrafik på facebook samt att den största hade över 40.000 medlemmar. Vilket innebär att antalet människor som är med i gruppen utgör dryg 10% av göteborgarna.
Västtrafik fick möjligheten att försvara sig, det de hade att säga var att de tror att de får skulden för vädret.

Vi som är kollektivtrafiks utlämnade har verkligen att göra med ett företag där kritiken rinner av som vatten på en gås.
Jag tycker det är under all kritik att som sk. serviceföretag inte bry sig mer om sina sk. kunder än att påstå att vi hatar som för vädret. Det är ett skratt i ansiktet på alla som står ut med västtrafiks klåparfasoner.
Med klåparfasoner menar jag, förutom förseningar och bussar som inte kommer (oavsett snö eller sol) de hutlösa priserna, dåligt underhållna bussar, bussar och spårvagnar som är överfulla, för få avgångar, otrevliga chaufförer (som inte fattar att det är ett socialtjobb att köra buss) och att de aldrig, ALDRIG svarar på mina mail när jag klagar på att bussarna inte kommer.
Antagligen för att dom tror att mitt mail hamnat fel och ramlat in i deras inbox istället för i vädergudens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar