onsdag 15 december 2010

Sweet argumentation

Man kan säga såhär; jag hittade ett par år gamla foton på datorn idag. Aouch! Det sved. Det är aldrig kul att hitta sommarfoton där man är smal, lycklig och förälskad när man är raka motsatsen idag. Och det är vinter. Lycklig är jag väll, men annars så är det väll lite si och så på både smalfronten och kärleksfronten. Men vad ska man göra?

Egentligen är det väll bara att gilla läget. Det gör jag nog. Det är bara att förändra sina referensramar. Det är en väldigt god överlevnadsinstinkt. Att helt enkelt rucka lite på vad man vill för att vara nöjd i nuet. Man kan även komma på fördelar med allt. Nästan allt. Typ att lägenheten ser ut som fan i helvete och det är en veckas disk i köket: jag har roligare saker för mig än hushållsarbete. BAM!
Jag lever i totalavsaknad av närhet från det manliga könet sedan mycket lång tid tillbaka. Eh. Jag slipper kärleksbråk och svartsjuka och någon som vill ha saker på sitt sätt. BAM! Jag äter alltid middag ensam. Pöh! Får äte exakt vad jag vill. Ingen som klagar. Jag är inte i mitt livs bästa trim kanske. Ha! Jag har inte ätstörningar och jag har lite fett som håller mig varm på vintern.

Jag avbryts av radion.
Och nu börjar jag nästan gråta för Kodjo vill ha; I wanna love you på sitt bröllop. Get out of town. JAG MED! I fucking love Kodjo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar