söndag 26 december 2010

Dejtingreklam

Det är skönt att diverse dejtingsajter tar sitt ansvar och talar om för oss singlar när vi ska känna oss extra ensamma. Givet är ju alla hjärtans dag. Alla som kollar på en reklam tevekanal i början av februari förstår vad som vankas. Julen är tydligen också ett ypperligt tillfälle för tröstätande och kärlekskomedi knarkande. Om man får tro dejtingsajterna som upplyser oss via teven i varenda reklamavbrott dels om att hos perfekta par samspelar värderingar och personlighet samt att vi ska vara vår egen lyckas smed.
Kunde de inte varit lite mer diskbänksrealistiska och undvika filmer-med-Cameron-Diaz klichéer. Skippa par som krälar på en björnfäll, skippa jordgubbar och champange, skippa stråkkvarteterna och de sensuella speakerrösterna?
Kunde dom inte bara säga som det är; lyckliga par har kul ihop och antagligen förbannat mycket överseende med den andra personens fel och brister och är dessutom villiga att kompromissa till förbanelse.
Kunde de inte bara säga att; vi vill ha dina pengar och därför säljer vi lycka extra billigt genom att spela på din ensamhet.
Jag köper det inte. Men någon gör det säkert. Och det är väll där vi har pudelns kärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar