måndag 20 december 2010

Stress. Stress? Stress!

Jag är så inihelvete stressad. Men på ett subtilt plan. Jag har min tenta uppdelad i tre olika dokument och måste på något sätt lyckas foga samman detta till en något så när följbartext á minst 2500 ord. Det är ett litet helvete.
Men jag förnöjer vardagsstressen med att baka pizza och seriekoppla julbelysning.
Kan man säga som så att jag inte riktigt, trots allt, finner allvaret i situationen riktigt så allvarligt som jag borde? Jag har aldrig varit så sen med en tenta som nu, och ändå gråter jag inte. Inte än...
Men jag är av med snuvan och snart är det jul. Eller nja, för oss som pluggar på socionomprogrammet på GU är det ingen jul. Det är b-uppsats och opponering. Men jag ska nog se till att klämma i mig ett par kila hemlagade köttbullar trots allt. Att pressa i mig julmat har ju inte varit ett problem de senaste åren.
Rund och trind om magen klämmer man på sin festblåsan till nyår. Ett tips: köp inte nyårsklänningen innan jul om du tänker ha något figuravslöjande.
Vilket jag inte brukar ha å andra sidan.
Nu ska jag käka pizza gjord på det jag har i kylen (krossadetomater, lök och oliver) och se till att få ihop den där satans examinationsuppgiften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar