fredag 10 december 2010

Olyckan var framm igen.

Jag kan möjligen vara den enda i hela världen som lyckas skada mig på så många sätt som jag gör.
Jag städade lite hemma (behövligt) och skulle springa ut i hallen (är det någon mer än jag som springer i en 39 kvadrats etta?) och ska hoppa över en väska eller vad det nu är som ligger mellan köket och hallen (kan ha varit en hög med kläder eller pappersåtervinning iochförsig). Barfota är jag, och när jag landar trampar jag rakt på ett eiffeltorn i miniatyr som ligger på golvet (feel the ironi).
Det gjorde ont. Jävligt ont. Men min smärttröskel är hög efter att ha jobbat på snabbmatsresturang.
Det värsta var blodet. Det bara forsade fram. Det rann så mycket blod att det blev blodfläckar på golvet mellan hallen köket och sovrummet/vardagsrummet. Det slutade ju inte spruta heller. Så jag fick trycka på massa papper och binda en yllestrumpa runt foten för att stoppa blodet.
Sedan fick jag halta runt och torka blod.
Ännu en eftermiddag ska jag komma haltande till jobbet.

1 kommentar:

  1. 23 år. singel. förortsbo. student. amatörskådespelare. barnteaterpedagog. kreativ. vänster. slarvig. uttrycksfull. morgontrött.

    2sfsabkvsum blir det. Det stämmer inte man ska få ihop det till sitt namn och du heter inte 2sfsabkvsum!

    SvaraRadera