onsdag 8 december 2010

Jean-Love?

Åh vad jag älskar Paradise Hotel. Det finns inget bättre än att få sitta framför teven och njuta över att man inte är som dom. På andra plats av underhållning på hög nivå kommer Paradise Hotel deltagarnas bloggar. På tredjeplats deras otroliga kämpande för att bli någon slags kändisar.
Årets bästa är alla gånger Jean-Pierre. Han är så spelad, han är så korkad och han är så totalt jävla omedveten om sitt beteende att jag bara vill dunka honom i ryggen och tacka för att han förgyller min vardag på detta utomordentliga sätt.
Han ska släppa en skiva. Kan det bli bättre? Det är nog på topp när det är så.
Det finns inget bättre än när dokusåpa deltagare ska släppa skivor, för då kan de inte längre utan att blinka påstå att de var med för att "testa sig själva", "kul grej" eller alla andra dumma saker människor brukar bortförklara sin kåthet på att bli kändisar med.
Jean-Pierre genomskådades väll iochför sig relativt snabbt eftersom hans medverkan i Ung och Bortskämd visades strax efter han blivit utröstad ur Paradise Hotel. Men jag är osäker på det där med att all publicitet är god publicitet. För ponera att du ska jobba med en snubbe, vi kan säga artist för att man inte ska kunna tänka att om man lyckas behöver man aldrig söka jobb på Ica, och den här snubben har betett sig som en barnunge på Svt och ett svin på Tv6 och på båda kanalerna som en 'two-faced-bitch'. Vill man jobba med honom? Litar man på honom?
Hade det handlat om en enorm talang så absolut, då hade man kunnat ha överseende. Men frågan är, hade talangen varit så överväldigande så kanske man inte sett personen i dokusåpa efter dokusåpa innan man fick in honom på kontoret?
Jag är skeptisk. Jag är till och med skeptisk till mig själv som kollar på dokusåpor. Men jag står iallfall för det. Precis som att jag står för att jag käkar på McDonalds ibland och att jag läser chicklit. Nog luktar det svennebanan men jag kunde inte bry mig minde. Det säger med om de som har åsikter än mig. Och det gäller väll även mig i detta tyckande om Jean-Pierre?
Vem vem.
Jag citerar JP, han sa det jag inte kunde sagt bättre själv;
"Jag är från angered mannen, jag skiter i det...."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar