tisdag 11 januari 2011

Jag är med barn med Magnus Härenstam



Nej det är jag inte. Så. Andas ut. Och in. Profylaxa kanske?
Det jag ville skriva var att jag just såg en Lasse Hallstöm film från 1979 med Magnus Härenstam och Anki Lidén, trettio år yngre, i huvudrollerna. Den stjärnorna på slottet aktuelle Ulf Brunnberg bevisade även han varit ung, och stilig. Det fanns en tid innan Varnheden minsann. Nog är det ett tecken på åldrande när man sitter och häpnas över hur unga alla skådespelare en gång var, men jag är ju trots allt snart 24
Men strunt i det. Filmen. Den var bra. Mycket bättre än vad jag hade förväntat mig faktiskt. Och den var sådär underbart 70-tal med tecknade inslag och poliser i gammaldags uniform. Och alla cigaretter som röks i tid och otid. Och pappakurs. Att en 80-talist kan bli så nostalgisk av 70-talet beror nog på mamma och pappa som på sätt och vis både ivrar och hånar sina gamla 70-tals minnen allt som oftast.

Det var veckans filmhit tror jag, eftersom jag lyckats titta på idel dåliga filmer i helgen. Jag är med barn hyr man gratis på stadsbilioteket. Det är fan värt att notera. Och DET är nog årets höjdpunkt. Gratis hyrfilm och jag är i himmelriket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar