fredag 11 maj 2012

Knulla två lokala slynor




När man streamar teveserier poppar det ofta upp ganska tveksam reklam. Främst riktad till folk som vill ta lån med skyhöga räntor, bli av med magfettet på fem timmar eller spela internetpoker. Det riktas även en hel del reklam till män med diskutabla sexuellapreferenser. När jag ser den här reklamen vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Inte nog med att  jag upplever den som extremt aggressiv i sin framtoning, den känns dessutom otroligt lågbudget. Å andra sidan kanske det är just lågbudget som män som vill knulla två lokala kåta slynor om dagen vill ha? Vad vet jag. Jag har inte hört någon man i min omgivning tala om att knulla lokala kåta slynor eller ens slynor. Det kanske är så att eftersom de flesta män jag kommer i kontakt med ofta har en kvinnosyn som skiljer sig från de män som trycker på knappen "Låt oss knulla!". Jag är dock medveten om att det handlar om mina fördomar. Kanske ska jag här förtydliga att jag ger blanka fan i vad folk gör innanför stängda dörrar, men i en internetannons....kom igen!

Det känns nästan för enkelspårigt att applicera ett genusperspektiv på den här annonsen. Jag får en känsla av att JO hade haft ett och annat att säga till om.
Min nyfikenhet tar ändå överhanden och den feministiska analysen får ta ett steg åt sidan. Jag blir mer intresserad av att veta vem som trycker på knappen och vem som faktiskt kommer knulla två lokala slynor ikväll. Tänk er någon snubbe som egentligen skulle kolla senaste avsnittet av typ Two and a half men (för det känns som det är sånt som de kanske tittar på, återigen fördomar) men får syn på annonsen. "Wow, knulla två lokala slynor. Ikväll!" och så trycker han på "Låt oss knulla!". Vad händer sedan? Jag vet inte för jag har inte tryckt på knappen. Är det frivilliga lokala slynor som älskar att ligga och gör det gratis eller är det någon typ av eskortförmedling? Är alla så snygga som tjejen på bilden eller är det lite som de ryska äktenskapsförmedlingarna. Ni vet där alla tjejer på annonserna ser ut som att de skulle kunna gå en Victoria Secret visning.

Egentligen har jag ingentans att komma med det här resonemanget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar