lördag 25 juni 2011

Midsommar.

Gårdagens midsommardans levererade inte. Förinspelad musik. Förinspelad sång. Ingen karusell som går till kvällen, inget så göra vi när vi tvättar våra kläder. Istället vals. Total förvirring utbröt runt stången. Ungarna tröttnade. Ringen blev ojämn. Någon gammal farbror försökte nitiskt att dansa rätt tilll valsen om jungfrun som går i dansen. Mitt i allt danskaos skriker tanten med midsommarkrans och musikansvar KÖP LOTTER. Glöm inte att köpa lotter!
Hade jag varit en hejare på ringdanser och hur de ska dansas hade jag själv ställt mig i mitten och instruerat. Tanten med musikansvar stod inte ens i mitten.
Vilken besvikelse.
Idag mår jag som jag inte förtjänar. Känns som att jag har hällt i mig 2 flaskor rött och tokdansat till 05:30. I själva verket drack jag två glas vin, lekte lekar, promenerade och somnade innan midnatt.
Men då var trots allt midsommar avklarat. Nu: jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar