torsdag 23 juni 2011

Jimmie Åkesson sviker.

Jimmie Åkessons SD har ju länge påstått att de är der enda politiskapartiet som vågar tala om invandringen och peka på dess påstådda negativa konsekvenser för samhället. Sympatisörerna är stola över att någon "vågar föra invandringen på agendan" som det heter. Undertexten lyder att de som inte talar om invandring inte vågar pga galna fundamentalister och AFA, att man skulle ha en annan åsikt än Jimmie Åkessons SD verkar vara osannorlikt för dessa hobbynazister.
Jag läser dock i Göteborgs Posten att Åkesson, nyligen i ett anförande i riksdagen skulle tala om paritets ställningstagande i ett antal frågor, sådär som partiledarna gör på Rosenbad. Han nämnde varken invandringen, massinvandringen, anhöriginvandringen, det kopiösa bidragsfuskandet, ensamkommande barn som myglar sig in och åtnjuter FNs barnkonvention eller pensionärsjakten som just kvinnor i burka och med barnvagn ägnar sig åt.
Varförinte det?, frågade Gp reportern (Varför hade väll istället varit en fråga ställd i en utopi, då folk med en människosyn från 1940 inte fick sitta i riksdagen). Jo, svarade Åkesson, för dagen INTE klädd i folkdräkt, hör och häpna, det tar fokus från partiets andra frågor. Man blir kallad rasist. M.a.o det blir svettigt för herr Åkesson.
Jaha. Men var det inte så att SD gick till val på orden "Vi vågar prata om invandringen".
Inte för att jag egentligen bryr mig, inte för att jag ligger sömnlös, inte för att jag är förvånad MEN är inte det där att svika sina väljare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar