onsdag 16 februari 2011

Tv4

Förresten, det där jag skrev om "gängmedlemmarna" efter att jag sett Svenskmaffia känndes ganska raljerande (okej, jag är sällan inte raljerande) när jag hörde på nyheterna att killen som utmålade sig själv som gängledare misstänks ha tagit sitt liv efter att programmet sändes. Han hade lämnat "gänglivet" bakom sig och ångrade sin medverkan så mycket att han, vilket hans fosterpappa påstår men han kompisar motsägersig, tog sitt liv på en fest med massa sprit och flödder. Tragiskt.
Han hade bett tv4 att inte sända programmet. Det gjorde dom ändå. Det är klart att man kan förstå teve 4, marknaden styr liksom. Men egentligen, vad hade det spelat för roll i programmet om de klippte bort pajasscenerna med de här unga killarna som satt och lekte banditer i morsans vardagsrum.
Inget enligt min mening. Men reklamkanalerna är ju jävulens sändebud, det får man räkna kallt med.
Mina tankar till killens familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar