onsdag 16 februari 2011

tentans produktiva påverkan på alla områden utom sig själv.

Man blir oerhört produktiv när man ska skriva hemtenta. Hade nu produktiviteten gått ut över saker som att röja i den här gudfsförjätna smutshålan aka min lägenhet hade det kunnat vara helt acceptabelt. Men det blir så mycket annat gjort, eller inte gjort.
Bara att planen är att gå upp halv åtta och sätta igång, men vetskapen om att när jag gått upp ur sängen är det kaffe på, dator på och jag kommer tvingas läsa skiten jag skrev ihop igår innan det låste sig totalt i skallen fick mig att ligga och dra mig till klockan 10. Att ligga och dra sig är något av det bästa jag vet, men när man gör det för att slippa något annat ger det ångest.
Speciellt när katten, som förövrigt mer och mer börjar bli en människa, sitter nedanför sängen och stirrar på mig med sina kopiöst stora ögon. Hon ger mig liksom dålgit samvete.
Tillslut gick jag upp. Jag ringde en snubbe som jag fått numret av via en lägenhetsuthyrare på Gotland. Möjligen har vi ett boende. 1,5 km från ringmuren, men det kan vara värt det. Väldigt trevlig kille. Och jag lät otroligt charmig. Hoppas han söker på mig på facebook för då kommer han se en bild på mig i stövlar, blommigklänning i en koladugård. En sådan tjej skulle jag vilja hyra till.
Nu kan jag inte skjuta upp det längre. Nu ska begreppet mångkulturella samhället penetreras så till den milda grad att jag slutligen inte vet vad det betyder. Det var så det gick igår när jag försökte.
Sedan blir det mentroträff och vanligt träff.
Jag säger inget, så har jag inget sagt men det stavas fortfarande f-r-e-d-a-g-s-f-l-ö-r-t.
Ovar and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar